Press release from Companies
Publicerat: 2025-11-13 08:55:00
Fortsatt lönsam tillväxt – fler än 2000 betalande kunder
Nettoomsättningen uppgick till 2 258 (1 853) TSEK, en ökning med 22 %
EBITDA uppgick till 929 (–576) TSEK
Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till 244 (–1 035) TSEK
Resultatet efter finansiella poster uppgick till 169 (–1 043) TSEK
Väsentliga händelser under tredje kvartalet
Konsolideringen av bolaget avslutad – tredje kvartalet är första jämförbara kvartalet mot Q3 2024.
Hög aktivitetsnivå inom marknadsföring, med deltagande på branschmässor och ökade digitala kampanjer.
Lansering av ny, intuitiv onboardingprocess för nya föreningar i Boappa, i syfte att förenkla och minska tiden till test och öka den redan höga konverteringsgraden.
Fusion mellan Boappa AB och OurLiving AB inledd hos Bolagsverket för att förenkla koncernstrukturen.
Viktig milstolpe nådd för Boappa – har nu fler än 2 000 betalande kunder och 200 000 användare
Väsentliga händelser efter periodens utgång
Bolaget har förstärkt utvecklingsteamet med ytterligare en medarbetare.
Fjärde kvartalet i rad med positivt EBITDA
Det gångna året har präglats av en stark och positiv utveckling för koncernen.
Vi levererade under Q3 2025 vårt fjärde kvartal i rad med positivt EBITDA – samtidigt som vi växer med +25% i nettoomsättning jämfört med Q3 2024. Det är resultatet av ett tydligt fokus, en renodlad SaaS-affär och en uppskattad produkt i Boappa.
Vår huvudsakliga kundgrupp Bostadsrättsföreningarna har fått bättre ekonomi under 2025 efter bla. räntesänkningarna och letar mer aktivt efter lösningar för att digitalisera och förenkla styrelsearbetet och förbättra kommunikationen mellan de boende. Boappa är nu en etablerad och uppskattad produkt på svensk marknad med väsentligt högre igenkänning än för enbart ett år sedan, vilket inte minst märks på mässorna. Även om vi har drygt 2 000 betalande kunder idag är potentialen fortsatt stor – det finns ca 60 000 bostadsrätts- och samfällighetsföreningar i Sverige. En stor andel av dessa är inte digitaliserade.
Samarbeten med bostadsutvecklare är en fortsatt viktig del i vårt försäljningsarbete, även om byggkonjunkturen ännu inte har vänt. Vårt samarbete med OBOS, där Boappa används i 45 projekt, visar tydligt på kundernas förtroende för plattformen, då nästan alla föreningar väljer att fortsätta använda Boappa efter inflyttning. En tillförlitlig kommunikationsplattform är idag en självklar del av en modern bostadsrättsförening.
Vi har under kvartalet stärkt vår utvecklingskapacitet och vår produkt Boappa.
Under hösten har teamet förstärkts med ytterligare utvecklarkompetens och lanseringen av vårt nya onboardingflöde väntas öka både konverteringsgraden och kundnöjdheten.
I kvartalet fortsatte vi även att ta nästa logiska steg strukturellt: fusionen mellan OurLiving AB och Boappa AB är nu inledd hos Bolagsverket i syfte att skapa en renare och mer kostnadseffektiv bolagsstruktur. Bakgrunden är att båda bolagen har samma målgrupp och erbjuder digitala lösningar för boende, men att samtliga medarbetare redan är verksamma i moderbolaget. Fusionen är därför ett naturligt steg för att förenkla den dagliga driften, stärka effektiviteten och skapa en tydligare koncernstruktur. Målsättningen är att fusionen ska vara slutförd under det fjärde kvartalet.
Under året har vi bevisat:
– kundernas betalningsvilja
– product-market-fit
– kundnöjdhet – bäst visad med en låg churn, <1,5 %
– god kostnadskontroll
– lönsam tillväxt - positivt EBITDA under tillväxt
Vi befinner oss därför i en utmärkt position för fortsatt lönsam tillväxt. Boappa har befäst sin roll som en ledande, förvaltaroberoende boendeapp på den svenska marknaden. Vi har nu över 200 000 aktiva användare och antalet fortsätter att öka. Våra användares och styrelsers behov styr vårt arbete. Vårt fokus är att skapa en enkel, trygg och engagerande digital vardag för bostadsrättsföreningar. Vi vill helt enkelt vara bostadsrättstyrelsens bästa digitala vän.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Stina Åkesson
VD, OurLiving AB (publ) Telefon: 0706-383388
E-post: stina.akesson@ourliving.se
Denna information är sådan information som OurLiving AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 13 november 2025 kl 08:55 CET.